FLASH SALEFLASH SALE
-20%
1 vuodeksi REKISTERÖINTI ja UUDISTAMINEN
tarjouksia ei voi yhdistää
22 Jäljellä olevien pakettien määrä

Parhaat varastotarjoukset 150 maasta

Yli 100 000 tyytyväistä käyttäjää

Tarjoukset halvemmalla jopa 90% lähtöhinnasta

Suora yhteys jälleenmyyjiin ja tukkukauppiaisiin

Kommenttijärjestelmä Merkandissa

Ostajat kommentoivat foorumia myyjille. Niiden tyypistä ja määrästä riippuen ne voivat herättää luottamusta yritystäsi kohtaan ja lisätä myyntiä tai pelottaa potentiaalisia asiakkaita. Miten Merkandin kommenttijärjestelmä toimii? Alla on muutamia käytännön vinkkejä. Miten kommentit toimivat Merkandissa? Jokaisella ostajalla on oikeus tehdä yksi kommentti per kauppa. Kommentti voi olla kolmentyyppinen - myönteinen, neutraali tai kielteinen. Kahden ensimmäisen tyypin tapauksessa julkaisu tapahtuu välittömästi, ja tukkumyyjä saa ilmoituksen uudesta kommentista, joka on julkaistu hänen profiilissaan. Jos kyseessä on negatiivinen kommentti - se menee tiimillemme. Jos huomautus on asianmukaisesti muotoiltu ja vahvistamme, että se liittyy tapahtumaan, siirrämme sen vireillä olevien julkaisujen jonoon. Jokaisella tukkumyyjällä on 7 päivää aikaa selvittää asia ostajan kanssa. Jos ostaja haluaa tänä aikana poistaa sen, me poistamme sen ja ilmoitamme siitä molemmille osapuolille. Muussa tapauksessa 7 päivän kuluttua se julkaistaan ja tukkumyyjälle ilmoitetaan asiasta. Toinen osa kommenttijärjestelmää on myyjän luokitus 4 luokassa: - tavaran vastaavuus sen kuvauksen kanssa - yhteys myyjään - tilauksen käsittelyaika - toimituskulut Kukin näistä luokista voidaan luokitella 1-5 tähteen. Tämän jälkeen kaikkien kommentoijien keskimääräinen mielipide lasketaan keskiarvona ja näytetään myyjän profiilissa. Voinko poistaa negatiivisen kommentin profiilistani? Kaikki kommentit voidaan poistaa, jos ostaja ilmoittaa meille, että riita on ratkaistu ja että hän on päässyt ratkaisuun tukkukauppiaan kanssa. Poistamme oikeutetuissa tapauksissa kommentit, kun näyttää siltä, että tapahtumaa ei ole tapahtunut. Muissa tapauksissa emme sovittele kommentteja koskevia kiistoja. Jokaisella ostajalla on mahdollisuus antaa kielteinen huomautus, eikä tukkumyyjällä ole oikeutta vaatia huomautuksen poistamista, ellei toisin mainita. Maineesta huolehtiminen ja negatiivisten kommenttien välttäminen Negatiiviset kommentit vaikuttavat epäilemättä kielteisesti myyntiin ja asiakkaiden luottamukseen. Siksi suosittelemme, että jokainen tukkumyyjä saa positiivisia kommentteja heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Tähän neuvoon on useita syitä:

- myönteiset kommentit lisäävät myyjän uskottavuutta
- negatiivisten kommenttien tapauksessa positiiviset kommentit vähentävät niiden voimakkuutta ja mahdollistavat maineen pitämisen korkealla tasolla.
- suuri määrä myönteisiä kommentteja lisää myyntiä.

Miten rohkaista ostajia kirjoittamaan kommentteja? Ketään ei tarvitse rohkaista julkaisemaan negatiivisia kommentteja, kun taas positiivisten kokemusten kohdalla ostajat eivät ole yhtä halukkaita jakamaan mielipidettään. Siksi suosittelemme muutamia tunnettuja ja tukkukauppiaidemme hyväksi havaitsemia menetelmiä positiivisen palautteen saamiseksi:
- alennus tilauksesta tai myöhemmästä tilauksesta
- Tilaukseen kommenttijulkaisun yhteydessä lisätyt tipit - tarjoamalla parempilaatuisia tavaroita korvauksena mielipiteestä.

Mitä tehdä, kun ostaja on kirjoittanut epäoikeudenmukaisen kommentin? Jos kommentti on jostain syystä loukkaava ja valheellinen, myyjällä on mahdollisuus vastata siihen. Tällaisessa tilanteessa profiilin kommentin alle ilmestyy myös vastaus, jolloin mahdolliset ostajat saavat tietää molempien osapuolten mielipiteen kaupasta ja voivat puolustautua epärehellisiä ostajia vastaan. On vielä yksi tärkeä asia, joka kannattaa mainita. Merkandi on alusta, joka toimii monissa eri maissa ja monilla kielillä. Jos saat kommentin, riippumatta siitä, millä kielellä se on julkaistu, asiantuntijamme kääntävät sen kaikille muille saatavilla oleville kielille. Näin tukkumyyjä saa myönteisen mielipiteen yhdestä versiosta ja myönteisiä kommentteja jokaisesta saatavilla olevasta versiosta. Sama pätee tietenkin myös kielteisiin ja neutraaleihin kommentteihin. Suosittelemme, että kaikki käyttävät kommenttijärjestelmää palkitakseen tukkukauppiaita ammattimaisesti tehdyistä kaupoista ja varoittaakseen muita epärehellisistä urakoitsijoista. Asiakaspalautteen yhteydessä annetut kommentit ja myynnin arviointi tuovat aina myönteisiä vaikutuksia kaupan molemmille osapuolille. Minua on huijattu, voinko tehdä mitään muuta kuin julkaista negatiivisen kommentin? Koska varmistamme myyjämme, tarkistamme tavaroiden aitouden ja annamme käyttäjille mahdollisuuden jättää kommentteja, lisäämme merkittävästi kauppojen turvallisuutta alustallamme. On kuitenkin tilanteita, joissa myyjät eivät eri syistä noudata tilauksen ehtoja. Tällaisessa tapauksessa ostajan olisi ensimmäiseksi julkaistava negatiivinen kommentti myyjän profiilissa - tällainen toimenpide riittää yleensä tekemään kaupasta onnistuneen. Jos huomautus ei tuota odotettua tulosta, ostajan on ilmoitettava asiasta paikalliselle poliisiasemalle. Kannattaa pitää hallussaan asiakirjoja, joissa vahvistetaan kaikki kaupan vaiheet. Lisätietoja tästä aiheesta on oppaassamme liiketoimien hyvistä käytännöistä. Koska emme toimi välikätenä käyttäjien välisissä liiketoimissa, voimme ryhtyä kaikkiin riidanratkaisuun tähtääviin toimenpiteisiimme vasta, kun olemme saaneet vahvistuksen siitä, että poliisille on tehty rikosilmoitus, jota on pyydettävä rikosilmoituksen tekohetkellä.

.

Sinä tarvitset apua?

Ilmainen uutiskirje

Päivittäiset ilmoitukset uusista tuotteista ja uutisista Merkandi palvelussa.