Suosittuja aiheita
Merkandi tukkukauppapaikkana on kansainvälinen markkinapaikka, jossa ostajat kaikkialta maailmasta tapaavat, erikoistunut kaupankäynnin tavaroihin sarjan lopusta, ylijäämästä, ulosottomiehen huutokaupoista. myymälöiden, tuotantolaitosten jne. likvidointi. Alustan kautta kaikki kävijät pääsevät täysin käsiksi täällä julkaistuihin tukkutarjouksiin sekä tuotekuvauksiin, valokuviin ja tuoteluetteloihin, jos myyjät ovat liittäneet ne tarjouksiaan julkaistessaan. Myyjien yhteystiedot ovat kuitenkin vain rekisteröityneiden ja kirjautuneiden Merkandi-käyttäjien saatavilla. Jos olet kiinnostunut saamaan säännöllisiä tarjouksia, voit tilata ilmaisen uutiskirjeemme. Jotta voit ottaa yhteyttä myyjiin tai ostajiin, sinun on rekisteröidyttävä Merkandiin. Rekisteröinti-välilehdellä on valittavana kahdenlaisia tilejä:
- STANDARD tili
- PREMIUM tili
Kun käyttäjä on rekisteröinyt valitun tilityypin ja maksanut vuositilauksen, hän saa tilatun palvelupaketin, joka on saatavilla valitun vaihtoehdon mukaisesti.
Standarditilin haltijoilla on pääsy tukkukauppiaiden tietokantaan, ja he voivat ottaa suoraan yhteyttä valittuun myyjään (sähköpostitse tai puhelimitse) tarjoussivulla näkyvien yhteystietojen avulla. Näin he voivat kysyä myyjältä kysymyksiä myynnissä olevista tavaroista, sopia tapaamisen tarkistusta/tarkastusta varten ja vahvistaa kaupan viimeistelyä koskevat yksityiskohdat.
PREMIUM-tilin omistajat, jotka positiivisen vahvistuksen jälkeen saivat myyjän aseman Merkandissa, pääsevät sekä tukkukauppiaiden tietokantaan, jotka julkaisevat myyntitarjouksia Merkandissa, että saavat itse myyjätilin, jonka kautta he voivat julkaista minkä tahansa määrän ilmoituksia tavaroistaan ylijäämästä, selvitystilasta, ulosottomiesten takavarikoista. Tarjousten lisäksi julkaistaan myös laaja tukkukauppiaiden profiili. Sen avulla esillä olevien tavaroiden ostamisesta kiinnostuneet voivat luoda suoran kaupallisen yhteyden myyjiin.
Kaikki alustamme käyttäjät voivat luottaa yhteistyökumppaniemme apuun - meihin voi ottaa yhteyttä monilla kielillä, olemme tavoitettavissa sähköpostitse ja puhelimitse viitenä päivänä viikossa.
Jokaisella Standard-käyttäjällä on mahdollisuus päivittää PREMIUM-versioon milloin tahansa tilauskauden aikana. Menettely korkeampaan tilityyppiin siirtymiseksi (Standard-tilistä PREMIUM-tiliin):
1. jotta voit vaihtaa korkeampaan tilityyppiin, sinulla on oltava Standard-tili;
2. seuraavaksi sinun on kirjauduttava sisään tälle tilille;
3. käyttäjäpaneelin pääsivulla näkyy painike “Vaihda tilityyppi, jota kannattaa klikata;
4. näet tilauksen tiedot, jotka sinun on vahvistettava;
5. vahvistuksen jälkeen siirrymme maksun alasivulle;
6. kun maksu on suoritettu ja hyvitetty, tilityyppi muuttuu PREMIUMiksi. Jos sinulla on ongelmia maksun suorittamisessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka on saatavilla osoitteessa https://merkandi.fi/contact Ota yhteyttä.
Ostajat kommentoivat foorumia myyjille. Niiden tyypistä ja määrästä riippuen ne voivat herättää luottamusta yritystäsi kohtaan ja lisätä myyntiä tai pelottaa potentiaalisia asiakkaita. Miten Merkandin kommenttijärjestelmä toimii? Alla on muutamia käytännön vinkkejä. Miten kommentit toimivat Merkandissa? Jokaisella ostajalla on oikeus tehdä yksi kommentti per kauppa. Kommentti voi olla kolmentyyppinen - myönteinen, neutraali tai kielteinen. Kahden ensimmäisen tyypin tapauksessa julkaisu tapahtuu välittömästi, ja tukkumyyjä saa ilmoituksen uudesta kommentista, joka on julkaistu hänen profiilissaan. Jos kyseessä on negatiivinen kommentti - se menee tiimillemme. Jos huomautus on asianmukaisesti muotoiltu ja vahvistamme, että se liittyy tapahtumaan, siirrämme sen vireillä olevien julkaisujen jonoon. Jokaisella tukkumyyjällä on 7 päivää aikaa selvittää asia ostajan kanssa. Jos ostaja haluaa tänä aikana poistaa sen, me poistamme sen ja ilmoitamme siitä molemmille osapuolille. Muussa tapauksessa 7 päivän kuluttua se julkaistaan ja tukkumyyjälle ilmoitetaan asiasta. Toinen osa kommenttijärjestelmää on myyjän luokitus 4 luokassa: - tavaran vastaavuus sen kuvauksen kanssa - yhteys myyjään - tilauksen käsittelyaika - toimituskulut Kukin näistä luokista voidaan luokitella 1-5 tähteen. Tämän jälkeen kaikkien kommentoijien keskimääräinen mielipide lasketaan keskiarvona ja näytetään myyjän profiilissa. Voinko poistaa negatiivisen kommentin profiilistani? Kaikki kommentit voidaan poistaa, jos ostaja ilmoittaa meille, että riita on ratkaistu ja että hän on päässyt ratkaisuun tukkukauppiaan kanssa. Poistamme oikeutetuissa tapauksissa kommentit, kun näyttää siltä, että tapahtumaa ei ole tapahtunut. Muissa tapauksissa emme sovittele kommentteja koskevia kiistoja. Jokaisella ostajalla on mahdollisuus antaa kielteinen huomautus, eikä tukkumyyjällä ole oikeutta vaatia huomautuksen poistamista, ellei toisin mainita. Maineesta huolehtiminen ja negatiivisten kommenttien välttäminen Negatiiviset kommentit vaikuttavat epäilemättä kielteisesti myyntiin ja asiakkaiden luottamukseen. Siksi suosittelemme, että jokainen tukkumyyjä saa positiivisia kommentteja heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Tähän neuvoon on useita syitä:
- myönteiset kommentit lisäävät myyjän uskottavuutta
- negatiivisten kommenttien tapauksessa positiiviset kommentit vähentävät niiden voimakkuutta ja mahdollistavat maineen pitämisen korkealla tasolla.
- suuri määrä myönteisiä kommentteja lisää myyntiä.
Miten rohkaista ostajia kirjoittamaan kommentteja? Ketään ei tarvitse rohkaista julkaisemaan negatiivisia kommentteja, kun taas positiivisten kokemusten kohdalla ostajat eivät ole yhtä halukkaita jakamaan mielipidettään. Siksi suosittelemme muutamia tunnettuja ja tukkukauppiaidemme hyväksi havaitsemia menetelmiä positiivisen palautteen saamiseksi:
- alennus tilauksesta tai myöhemmästä tilauksesta
- Tilaukseen kommenttijulkaisun yhteydessä lisätyt tipit - tarjoamalla parempilaatuisia tavaroita korvauksena mielipiteestä.
Mitä tehdä, kun ostaja on kirjoittanut epäoikeudenmukaisen kommentin? Jos kommentti on jostain syystä loukkaava ja valheellinen, myyjällä on mahdollisuus vastata siihen. Tällaisessa tilanteessa profiilin kommentin alle ilmestyy myös vastaus, jolloin mahdolliset ostajat saavat tietää molempien osapuolten mielipiteen kaupasta ja voivat puolustautua epärehellisiä ostajia vastaan. On vielä yksi tärkeä asia, joka kannattaa mainita. Merkandi on alusta, joka toimii monissa eri maissa ja monilla kielillä. Jos saat kommentin, riippumatta siitä, millä kielellä se on julkaistu, asiantuntijamme kääntävät sen kaikille muille saatavilla oleville kielille. Näin tukkumyyjä saa myönteisen mielipiteen yhdestä versiosta ja myönteisiä kommentteja jokaisesta saatavilla olevasta versiosta. Sama pätee tietenkin myös kielteisiin ja neutraaleihin kommentteihin. Suosittelemme, että kaikki käyttävät kommenttijärjestelmää palkitakseen tukkukauppiaita ammattimaisesti tehdyistä kaupoista ja varoittaakseen muita epärehellisistä urakoitsijoista. Asiakaspalautteen yhteydessä annetut kommentit ja myynnin arviointi tuovat aina myönteisiä vaikutuksia kaupan molemmille osapuolille. Minua on huijattu, voinko tehdä mitään muuta kuin julkaista negatiivisen kommentin? Koska varmistamme myyjämme, tarkistamme tavaroiden aitouden ja annamme käyttäjille mahdollisuuden jättää kommentteja, lisäämme merkittävästi kauppojen turvallisuutta alustallamme. On kuitenkin tilanteita, joissa myyjät eivät eri syistä noudata tilauksen ehtoja. Tällaisessa tapauksessa ostajan olisi ensimmäiseksi julkaistava negatiivinen kommentti myyjän profiilissa - tällainen toimenpide riittää yleensä tekemään kaupasta onnistuneen. Jos huomautus ei tuota odotettua tulosta, ostajan on ilmoitettava asiasta paikalliselle poliisiasemalle. Kannattaa pitää hallussaan asiakirjoja, joissa vahvistetaan kaikki kaupan vaiheet. Lisätietoja tästä aiheesta on oppaassamme liiketoimien hyvistä käytännöistä. Koska emme toimi välikätenä käyttäjien välisissä liiketoimissa, voimme ryhtyä kaikkiin riidanratkaisuun tähtääviin toimenpiteisiimme vasta, kun olemme saaneet vahvistuksen siitä, että poliisille on tehty rikosilmoitus, jota on pyydettävä rikosilmoituksen tekohetkellä.
Verkkouhat ovat yhä yleisempiä, ja tietojenkalasteluhuijaukset ovat yhä älykkäämpiä. Voit kuitenkin parantaa verkkoturvallisuuttasi merkittävästi muutamalla perussäännöllä:
- Merkandi ei koskaan pyydä salasanaa käyttäjätiliä varten alustalla tai muuta salasanaa sähköpostiin tai muihin palveluihin;
- Varmista aina, että kirjaudut sisään merkandi-verkkotunnukseen (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr) ja että kirjautumissivu on suojattu sertifikaatilla;
- Tarkista aina, että saamasi viesti on lähetetty oikeasta merkandi-verkkotunnuksesta (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr jne.). Emme koskaan lähetä viestejä muista osoitteista;
- Jos epäilet vastaanotetun viestin aitoutta, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos mahdollista, lähetä meille vastaanotettu viesti osoitteeseen [email protected] tarkistusta varten.
- Jos olet joutunut phishingin uhriksi, ilmoita siitä välittömästi tiimillemme.
Mitä on phishing ja miten se toimii?
Phishing on yritys varastaa jonkun tietoja, jossa rikollinen esiintyy yrityksenä tai toisena henkilönä. Tällaisissa tilanteissa lähetetyissä viesteissä on yleensä tietoa tilin sulkemisesta, joidenkin toimintojen poistamisesta käytöstä, tilauksen maksamatta jättämisestä jne. sekä linkki pyydetyn toimenpiteen suorittamiseen. Tämä linkki johtaa yleensä sivulle, joka on identtinen alkuperäisen kanssa, mutta todellisuudessa se on vain kopio siitä täysin eri osoitteessa. Tämä sivusto vaatii yleensä kirjautumista, jonka jälkeen tiedot siirtyvät jäljittelijälle. Esimerkki tällaisesta sivusta on alla:
Miten tämä voidaan estää?
Tarkista verkkotunnus. Jos verkkotunnus poikkeaa Merkandin verkkotunnuksista (merkandi.pl, merkandi.com, merkandi.fr, merkandi.com jne.), älä kirjaudu sisään!
Tarkista, onko sivuston yhteys salattu - url-osoitteen vasemmalla puolella pitäisi olla riippulukko ja voimassa oleva varmenne. Jos selaimesi ilmoittaa, että sivusto ei ole suojattu - älä kirjaudu sisään!
Annoin kirjautumistietoni väärennetyllä verkkosivustolla, mitä minun pitäisi tehdä?
Ilmoita välittömästi asiakaspalveluumme apua varten. Samalla suosittelemme, että teet seuraavaa:
Vaihda Merkandi-tilisi salasana.
Jos olet käyttänyt samaa salasanaa muissa portaaleissa tai verkkosivustoilla, suosittelemme vaihtamaan myös sen.
Kirjaudu ulos muista istunnoista muilla laitteilla.
Tarvitsetko lisää tietoa siitä, miten välttää huijaukset tukkukaupassa?
Voit tutustua tähän kirjoitukseen Merkandi-blogistamme:
https://blog.merkandi.com/articles/10-ways-avoid-scam-wholesale-trading/
And our article on how to ensure the security of wholesale transactions:
https://merkandi.com/articles/how-to-ensure-the-security-of-wholesale-transactions/11
Varmistaaksemme mahdollisimman suuren tavoittavuuden ja potentiaalisten asiakkaiden määrän, kaikki Merkandissa julkaistut tarjoukset käännetään automaattisesti. Toimintaperiaate on yksinkertainen - tarjouksen julkaisemisen yhteydessä myyjä täyttää kuvaukset niillä kielillä, joilla hän pystyy tekemään sen, kun taas kaikilla muilla kielillä käännökset valmistuvat automaattisesti 24 tunnin sisällä.
Automaattiset käännökset pois käytöstä
Otimme tämän toiminnon käyttöön käyttäjien lukuisten pyyntöjen ja kysymysten vuoksi. Siksi, jos olet Merkandin myyjä etkä jostain syystä halua, että tarjouksesi julkaistaan automaattisesti muilla kielillä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme poistaaksesi automaattisen tarjousten kääntämisen vaihtoehdon. Jos kyseessä on vain yksi tarjous, riittää, että valitset tarjousluettelosta muokkauskentän ja poistat otsikon, kuvauksen ja tagit kielestä, jonka haluat peruuttaa. Muutosten tallentamisen jälkeen automaattinen käännös poistetaan.
Tarjousten automaattisen kääntämisen edut
Ajan myötä kaupankäynti helpottuu ja helpottuu. Kauppa muiden maiden kanssa, erityisesti Euroopan unionin sisällä, on tullut erittäin yksinkertaiseksi. Siksi olemme luoneet tarjousten automaattisen kääntämisen toiminnon täyttääksemme tuotteita etsivien ostajien odotukset alkuperämaasta riippumatta ja tukeaksemme uusia myyntimarkkinoita etsiviä myyjiä. Tarjoukset käännetään käyttämällä työkaluja, kuten Google Translate, Yandex ja DeepL parhaan laadun ja tulosten varmistamiseksi.