Markkinoiden ykkösalusta
Alusta
markkinoiden ykkönen

Apua ja vinkkejä

Suosittuja aiheita

Merkandi on kansainvälinen tukkualusta, joka kokoaa yhteen tukkukauppiaat, jakelijat, maahantuojat ja viejät, jotka ostavat ja myyvät lopputuotteita, ylijäämävarastoja ja -tuotantoa, kuluttajapalautuksia, vuokrasopimusten jälkeisiä palautuksia, takavarikoituja tavaroita, yritysten selvitystiloja jne. Euroopan suurimmilla markkinoilla toimivan ja monilla kielillä saatavilla olevan alustamme avulla voit nopeasti tavoittaa sekä laadukkaiden tavaroiden toimittajat alennettuun hintaan että asiakkaat, jotka ovat kiinnostuneita pysyvästä yhteistyöstä kuormalavojen tai konttien ja tavaroiden toimittamisessa. Tukkumyyntialustana tarjoamme käyttäjillemme edistyksellisen tietotekniikkajärjestelmän, joka mahdollistaa kätevän ja nopean kaupallisen tiedonvaihdon ja tehostaa osto- ja myyntiprosesseja. Miten? Tarjoamme työkaluja, jotka helpottavat kauppakontaktien luomista Euroopassa ja muualla maailmassa. Merkandissa käyttäjillä on käytössään laajat tuote- ja toimittajaluettelot sekä kehittynyt hakukone. Tavaroidensa myynnistä kiinnostuneet tukkukauppiaat ja jakelijat julkaisevat nopeasti tuoteilmoituksia Merkandi-alustalla, ja tavaroiden ostamisesta kiinnostuneet käyttäjät ottavat suoraan yhteyttä mainostajaan tilauksen yksityiskohtien määrittämiseksi. Merkandi-foorumi on suunnattu ensisijaisesti tukkukauppiaille, valmistajille, jälleenmyyjille, vientiä ja/tai tuontia harjoittaville yrityksille, mutta myös paikan päällä toimivien kauppojen, verkkokauppojen omistajille ja ihmisille, jotka harjoittavat kiertävää kauppaa tai myyntiä kauppapaikoilla tai kauppahalleissa. Merkandi on erittäin suosittu ulosottomiesten huutokauppiaiden ja suurten vähittäiskauppaketjujen keskuudessa.

Merkandi on kansainvälinen tukkukaupan alusta, joka kokoaa yhteen likvidaatio-, konkurssi-, ylijäämäosakkeiden jne. ostajat ja myyjät kaikkialta maailmasta. Jokaisella kävijällä on täysi pääsy Merkandin tarjouksiin, mutta nähdäkseen tukkukauppiaiden yhteystiedot, hänen tulee joko kirjautua sisään käyttäjätililleen tai luoda uusi. Tarjoamme myös mahdollisuuden liittyä päivittäiseen uutiskirjeemme, joka sisältää uusimmat tarjoukset. Uutiskirjeemme tilaaminen on ilmaista.

Saadaksesi yhteyden tukkukauppiaisiin sinun tulee luoda tili Merkandiin. Voit valita kahden eri tyyppisen käyttäjätilin välillä: STANDARD ja PREMIUM. Tietysti molemmissa pääset käsiksi myyjien yhteystietoihin, ja saadaksesi lisätietoja kunkin myyjien ominaisuuksista, mene vain verkkosivujemme REKISTERÖINTI-osioon.

Kun olet luonut tilin ja maksanut tilausmaksun, käyttäjätilisi aktivoidaan ja pysyy aktiivisena yhden vuoden.

STANDARD-käyttäjillä on pääsy tukkukauppiaiden tietokantaan, ja he voivat ottaa heihin suoraan yhteyttä. Tietokannan lisäksi tukkukauppiaiden yhteystiedot näkyvät heidän tarjoustensa yhteydessä, joten käyttäjät voivat ottaa heihin yhteyttä merkandissa olevia tarjouksia katsellessaan.

PREMIUM-käyttäjillä on tukkukauppiaiden yhteystietojen lisäksi myös tukkukauppiaiden mielipiteitä ja tavarantoimittajien musta lista. Lisäksi tarvitaan PREMIUM-tili voidakseen aloittaa tuotteiden tarjoamisen Merkandissa. Tämä ominaisuus on saatavilla vain niille yrityksille, jotka läpäisevät vahvistusmenettelymme. Kun käyttäjä on varmistunut, hän voi listata tarjouksia ja hänen yrityksensä profiili on muiden Merkandin käyttäjien saatavilla.

Jos sinulla on kysyttävää, älä epäröi ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mielenkiintoisen tuotteen löytäminen hyvään hintaan on usein haasteellista. Etenkin kun valittavana on useita tuhansia tarjouksia. Tehtävän helpottamiseksi olemme luoneet tarkennetun haun. Kun kirjoitat Merkandi, sivun yläosassa on hakukone. Sitä käytetään tavaroiden ja tukkukauppiaiden etsimiseen verkkosivustollamme. Sinun tarvitsee vain syöttää hakusana ja napsauttaa “suurennuslasikuvaketta tai painaa ENTER-näppäintä. Tämän vaiheen jälkeen hakutulokset näkyvät laajennetun haun alasivulla, jossa voit tarkentaa hakua eri kriteerien mukaan. Tarkennettu haku tarjoaa seuraavat mahdollisuudet: - etsi tuotteen sijaintimaan mukaan; - haku toimialan (kategorian) mukaan; - haku hyödykeryhmittäin (lisätietoja hyödykeryhmistä on saatavilla osoitteessa https://merkandi.fi/ware). - haku lauseen mukaan, jossa käytetään otsikkoa, kuvausta ja tarjoukseen sisältyviä avainsanoja; Huomaa, että mitä enemmän parametreja annat, sitä tarkempi hakutulos on. Tarkempi tarkoittaa täsmällisempää, ja tämä kulkee käsi kädessä sen kanssa, että näytettävien tarjousten määrä vähenee. Edistynyttä hakukonetta on siis käytettävä taitavasti ja huolellisesti. Esimerkki: Haluamme etsiä Red Bull -merkkistä energiajuomaa. Kirjoittamalla Red Bull saat kaikki tarjoukset, jotka sisältävät tämän lauseen (otsikossa, sisällössä ja/tai avainsanoissa). Jos kuitenkin haluat rajata kiinnostavien tarjousten luettelon tiettyyn maahan, esimerkiksi Puolaan, sinun on valittava kyseinen maa sivuvalikosta (vasemmalta) edistyneiden hakuasetusten valikosta. Tarkennettu haku on Merkandin tärkeä osa, jonka avulla voit löytää tarjouksia tarkasti ja mukavasti. Jotta kiinnostavimpien tarjousten löytäminen olisi entistäkin helpompaa, kehotamme sinua tutustumaan ominaisuuksiin, joita ovat tukkukauppiaiden lisääminen suosikkeihin ja tarjousten seuraaminen.
Kaikki Merkandissa saatavilla olevat maksutavat näkyvät tilin rekisteröinnin viimeisessä vaiheessa. Kun olet täyttänyt lomakkeen ja napsauttanut Rekisteröidy-painiketta, meidät viedään maksusivulle. Kohteita on 3 kappaletta: * Paypal - tämän järjestelmän ansiosta voit tehdä nopean maksun kortilla tai maksaa suoraan Paypal-tililtäsi. * Online-maksujärjestelmä Przelew24, jonka avulla voit myös tehdä nopean maksun. Kun olet valinnut tämän vaihtoehdon, sinut ohjataan sivulle, jossa sinun on valittava pankki- tai korttimaksusi. * Pankkisiirto - siirron tietojen lisäksi näet myös lomakkeen tulostettavaksi. * Verkkomaksu Multisafepay - vaihtoehtoinen maksutapa Visalla tai Mastercardilla. Rekisteröitymisen yhteydessä saat sähköpostitse vahvistuksen rekisteröitymisestä, joka sisältää linkin maksuun sekä ladattavan pro forma -laskun, jotta voit palata maksutapoihin milloin tahansa.

PREMIUM-tili on Merkandin kaupankäyntialustan lippulaivatarjous. Tämän tyyppisen jäsenyyden ominaisuudet ovat erittäin hyödyllisiä sekä ostajille että myyjille.

Myyjien tärkein ominaisuus on tietysti mahdollisuus listata tuotteet Merkandille. Tämän vaihtoehdon aktivoimiseksi henkilön on ensin lähetettävä meille yrityksensä asiakirjat. Jokaiselle potentiaaliselle myyjälle tärkeintä on lähettää meille yrityksen ajantasaisimmat asiakirjat, sillä heti kun saamme ne, aloitamme varmistusmenettelyn. Ilmeisesti vain vahvistuksen positiivinen tulos antaa meille mahdollisuuden aktivoida myyntivaihtoehdot jäsenelle.

Useimmissa tapauksissa vahvistusprosessi kestää muutaman tunnin, mutta joskus se voi kestää jopa 2-3 arkipäivää. Tarvitsemme pohjimmiltaan yrityksen alv/verorekisteröintitodistuksen ja yrityksen rekisteröintiasiakirjan.

Positiivisen varmennuksen tuloksena myyjä luo yritysprofiilinsa ja voi alkaa listata tarjouksia Merkandissa. Muista, että vain muut alustan jäsenet voivat tarkastella yrityksen profiilia. Lyhyt versio siitä esitellään aivan tarjousten vieressä, ja täysi versio löytyy tukkukauppiaiden tietokannasta (Merkandin verkkosivun ”Tukkumyynti”-osiossa).

1.Perusetu on tosiasia, että yritys on listattu muiden vahvistamiemme yritysten joukossa.
2. Toinen on mahdollisuus listata 50 tarjousta Premium-tilillä
3.Jokainen myyjä pystyy listaamaan tarjoukset kaikilla Merkandin kieliversioilla. Tämä vaihtoehto on myös maksuton. Ainoa tärkeä asia tässä ominaisuudessa on se, että jos haluat listata tarjouksen Merkandin toisella kieliversiolla, sinun on käännettävä se tälle kielelle, eli jos haluat listata tarjouksesi italiankielisellä versiolla, sinun on se on ensin käännettävä italiaksi.
4. Merkandissa lueteltuja tarjouksia mainostetaan muilla verkkosivustoilla. Lisäksi mainostamme tarjouksia myös Googlen hakutuloksissa. Tämä parantaa huomattavasti vastausprosenttia ja lisää tukkukauppiaan myyntivolyymiä.
5.PREMIUM-jäsenillä on myös pääsy mielipidejärjestelmään. Ostajana voit tehdä lyhyen yhteenvedon kaupasta tietyn tukkukauppiaan kanssa ja lukea muiden käyttäjien mielipiteitä tukkukauppiaista.
6. Vain PREMIUM-jäsenillä on pääsy mielipidejärjestelmään.
7. Lausunnot ovat erittäin tärkeä tietolähde tukkukauppiaista. Ne on listattu suoraan muiden ostajien toimesta, jotka ovat Merkandin jäseniä. Ne voivat olla todella hyödyllisiä lopullisen päätöksen tekemisessä tuotteiden ostamisesta tietyltä tukkumyyjältä, he myös tuovat esiin tärkeitä tietoja tukkukauppiaista.

Merkandi-alustan vakiotilin haltija saa mahdollisuuden käyttää palveluitamme 12 kuukauden ajan. Tilauksen aikana Standard-käyttäjällä on pääsy kaikkiin niiden tukkukauppiaiden yhteystietoihin, jotka tarjoavat tuotteitaan verkkosivustollamme. Tarkalleen ottaen hänellä on täydelliset yhteystiedot jokaisesta myyjästä, ja lisäksi hän näkee kielet, joilla voit kommunikoida urakoitsijan kanssa. Jos tukkuyrityksellä on oma verkkosivusto, se voi lisätä osoitteensa profiiliinsa. Nämä tiedot ovat saatavilla myös Standard-tilin rekisteröidyille käyttäjille. On huomattava, että se, että tukkukauppiaiden tietokanta alustallamme kasvaa jatkuvasti, ei aiheuta ylimääräisiä päivitysmaksuja Standard-käyttäjille. Kertamaksu vuositilauksen muodossa oikeuttaa heidät käyttämään molempien tietokannassamme olevien tukkukauppiaiden tietoja rekisteröintipäivänä ja sitä seuraavana ajanjaksona tilin viimeiseen voimassaolopäivään asti. Rekisteröitynyt Standard-käyttäjä voi luonnollisesti luottaa Merkandi-alustan asiakaspalvelun tukeen ja tekniseen apuun koko tilin voimassaolon ajan.

Merkandin tukkukaupankäyntialusta tarjoaa Youtille kaksi perustyyppistä käyttäjätiliä: STANDARD ja PREMIUM. Molempien ominaisuudet liittyvät tiukasti käyttäjien tarpeisiin ja vaatimuksiin.

STANDARD-tili

Tämä tili on luotu käyttäjille, jotka tarvitsevat yksinkertaisen ja kätevän pääsyn tavallisten tuotteiden ja likvidaatiovarastojen varmennettuihin eurooppalaisiin tukkumyyjiin, loppuvarastoon, konkurssiin ja ylivarastoon. STANDARD-käyttäjällä on täysi pääsy tukkukauppiaiden tietokantaan, josta hän löytää Merkandin tukkukauppiaiden yhteystiedot. Kaikki nämä yhteystiedot löytyvät tukkukauppiaan profiilista, ja ne sisältävät yrityksen osoitteen, varaston osoitteen, puhelinnumerot ja matkapuhelinnumerot, sähköpostiosoitteet ja tukkukauppiaan verkkosivuston URL-osoitteen. Ostaja voi näin ollen kommunikoida nopeasti tukkukauppiaan kanssa ja kysyä häneltä tietystä tarjouksesta, lähettää hänelle oman tiedustelunsa tai minkä tahansa muun liiketoimintaehdotuksen.

PREMIUM-tili
Tämän tyyppistä tiliä voivat käyttää sekä tukkutuotteiden ostajat että myyjät, loppuvarastot, ylimääräiset varastot ja tyhjennysvarastot. Kuten STANDARD-tili, myös PREMIUM antaa sinulle pääsyn tukkukauppiaiden tietokantaan, mutta tämä sisältää myös joitain lisätietoja, jotka eivät ole STANDARD-käyttäjien saatavilla.
Nämä lisätiedot sisältävät:
- Tukkukauppiaiden musta lista - luettelo epäluotettavista tukkukauppiaista, jotka ovat syyllistyneet petokseen tai väärinkäyttöön. Suurin osa heistä etsii edelleen aktiivisesti uusia uhreja Internetistä muuttuneilla yritysten nimillä.
- Mielipidejärjestelmä - PREMIUM-käyttäjät voivat lisätä mielipiteitä tukkukauppiaista ja arvioida heidän kanssaan tehtyjä tarjouksia, mukaan lukien niiden luotettavuus ja ammattitaidottomuus.

Toinen erittäin tärkeä PREMIUM-tilin ominaisuus on mahdollisuus listata tarjouksia Merkandissa. Myyntivaihtoehdot ovat saatavilla niille PREMIUM-jäsenille, jotka tarkistavat yrityksensä kanssamme. Kun käyttäjä on varmistunut, hän voi luetteloida tarjouksia intuitiivisen ja helppokäyttöisen "Lisää tarjous" -ominaisuuden avulla. Jokaisen tarjouksen kohdalla käyttäjä voi myös ladata kuvia ja tiedostoja. Lopuksi jokaiselle myyjälle tarjotaan ammattimainen näyttelytila, jossa ostajat voivat nähdä yksityiskohtaisia ​​tietoja yrityksestään, mukaan lukien myyntiosastonsa yhteystiedot.

Kaikki Merkandi-alustan rekisteröidyt käyttäjät voivat luottaa palvelutoimistomme erikoistuneen henkilökunnan ammattimaiseen tukeen ja apuun. Kaikki alustaan liittyvät kysymykset, tekniset ongelmat tai muut asiakkaitamme vaivaavat ongelmat voidaan ilmoittaa seuraavien viestintäkanavien kautta: puhelimitse Skypen kautta sähköposti. Chat Tietenkin asiakastukipalvelut tällä alueella on valmisteltu kaikilla kielillä, jotka toimivat Merkandissa. Asiantuntijamme ovat käytettävissäsi maanantaista perjantaihin klo 9:00-17:00 (CET). Pyrimme kaikin tavoin vastaamaan sähköpostitiedusteluihin mahdollisimman nopeasti. Jos lähetät meille viestin aukioloaikojen jälkeen tai juhlapyhinä, vastaamme yleensä ensimmäisenä työpäivänä. Huomaa, että olemme myös ihmisiä ja pidämme lomia. Tällaisissa tapauksissa saat meiltä vastauksen, kun kyseisestä kieliversiosta vastaava työntekijämme on käytettävissä. Kannustamme sinua myös ottamaan meihin yhteyttä toisella kielellä. Pyrimme mahdollisuuksien mukaan ottamaan yhteyttä myös asiakkaisiin, jotka eivät tavoittaneet meitä puhelimitse. Aina kun toimiston toiminnassa on keskeytyksiä, asianmukaiset tiedot tapahtuman syystä ja kestosta sijoitetaan hyvissä ajoin etukäteen Yhteystiedot-sivulle alustan kussakin kieliversiossa.

Jokaisella Standard-käyttäjällä on mahdollisuus päivittää PREMIUM-versioon milloin tahansa tilauskauden aikana. Menettely korkeampaan tilityyppiin siirtymiseksi (Standard-tilistä PREMIUM-tiliin):

1. jotta voit vaihtaa korkeampaan tilityyppiin, sinulla on oltava Standard-tili;

2. seuraavaksi sinun on kirjauduttava sisään tälle tilille;

3. käyttäjäpaneelin pääsivulla näkyy painike “Vaihda tilityyppi, jota kannattaa klikata;

4. näet tilauksen tiedot, jotka sinun on vahvistettava;

5. vahvistuksen jälkeen siirrymme maksun alasivulle;

6. kun maksu on suoritettu ja hyvitetty, tilityyppi muuttuu PREMIUMiksi. Jos sinulla on ongelmia maksun suorittamisessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka on saatavilla osoitteessa https://merkandi.fi/contact Ota yhteyttä.

Kukin käyttäjä saa arvonlisäverolaskun Merkandin alustan tilauksen ostamisesta. Huomaa kuitenkin, että alkuperäinen lasku aktivoituu vasta, kun olemme saaneet maksun tilillemme. Jos tili aktivoitiin vahvistuksen perusteella, alkuperäinen lasku voi ilmestyä ladattavaksi vasta 1-2 päivän kuluttua. Sähköiset laskut ovat täysin hyväksyttäviä ja vaatimusten mukaisia osavaltiossamme, mutta jos haluat paperilaskun, ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin lähetämme sen ilmoittamaasi osoitteeseen.
Erikoisalue on varattu aktiivisimmille käyttäjille, jotka odottavat enemmän ja etsivät parhaita tarjouksia. Käyttäjät löytävät täältä erityisesti valittuja tarjouksia, jotka eivät voi olla julkisesti saatavilla esimerkiksi seuraavista syistä: valmistajan kanssa tehty sopimus, joka kieltää tarjousten julkaisemisen julkisesti saatavilla olevassa muodossa; tavaroilla on myyntirajoituksia tietyissä maissa; tavaran hintaa ei voida julkistaa; tavara on merkitty tuotemerkillä, mutta sen edelleen jakelua on rajoitettu. Edellä mainitut rajoitukset ovat useimmiten tuotemerkkien, valmistajien tai jakelijoiden itsensä asettamia, eikä niistä voida neuvotella, eikä niiden piiriin kuuluvia tuotteita voida näin ollen tarjota yleisille myyntikanaville. Merkandissa tunnemme tukkumarkkinoiden erityispiirteet, ja siksi päätimme vastata käyttäjien tarpeisiin luomalla suljetun erityisalueen. Tämäntyyppisistä tarjouksista kiinnostuneet ostajat voivat ostaa pääsyn erityisalueelle käyttäjäpaneelista. Kun käyttäjä on ostanut käyttöoikeuden, hän voi selata erikoistarjouksia pääsivulta ja tietyistä luokista. Pääsy erityisalueelle on voimassa 12 kuukautta ostopäivästä, ja se liittyy läheisesti tilin voimassaoloon. Myyjät, joiden tavarat täyttävät jonkin edellä mainituista ehdoista, voivat julkaista tarjouksensa erityisalueella merkitsemällä tarjouksen julkaisulomakkeessa ruudun Tarjous näkyy vain valitulle käyttäjäryhmälle, jolla on pääsy erityisalueelle. Kun tarjous on julkaistu, se näkyy vain käyttäjille, jotka ovat ostaneet pääsyn erityisalueelle. Käyttäjät, joilla ei ole pääsyä erityisalueelle, voivat julkaista tarjouksensa siellä. Erikoisalue on Merkandi-alustan innovatiivinen toiminto sekä ostajille että myyjille. Ostajilla on pääsy ainutlaatuisiin tarjouksiin, joita ei julkaista muissa portaaleissa, kun taas myyjillä on mahdollisuus esitellä myynti- ja jakelurajoitusten piiriin kuuluvia tavaroita ja ottaa yhteyttä ostajiin, jotka etsivät tämäntyyppisiä tuotteita. Erityisalue on näin ollen erinomainen lisä sellaisten tavaroiden tarjoustietokantaan, joita ei myyntirajoitusten vuoksi voida esitellä julkisesti saatavilla olevilla tukkukauppapaikoilla. 

Ostajat kommentoivat foorumia myyjille. Niiden tyypistä ja määrästä riippuen ne voivat herättää luottamusta yritystäsi kohtaan ja lisätä myyntiä tai pelottaa potentiaalisia asiakkaita. Miten Merkandin kommenttijärjestelmä toimii? Alla on muutamia käytännön vinkkejä. Miten kommentit toimivat Merkandissa? Jokaisella ostajalla on oikeus tehdä yksi kommentti per kauppa. Kommentti voi olla kolmentyyppinen - myönteinen, neutraali tai kielteinen. Kahden ensimmäisen tyypin tapauksessa julkaisu tapahtuu välittömästi, ja tukkumyyjä saa ilmoituksen uudesta kommentista, joka on julkaistu hänen profiilissaan. Jos kyseessä on negatiivinen kommentti - se menee tiimillemme. Jos huomautus on asianmukaisesti muotoiltu ja vahvistamme, että se liittyy tapahtumaan, siirrämme sen vireillä olevien julkaisujen jonoon. Jokaisella tukkumyyjällä on 7 päivää aikaa selvittää asia ostajan kanssa. Jos ostaja haluaa tänä aikana poistaa sen, me poistamme sen ja ilmoitamme siitä molemmille osapuolille. Muussa tapauksessa 7 päivän kuluttua se julkaistaan ja tukkumyyjälle ilmoitetaan asiasta. Toinen osa kommenttijärjestelmää on myyjän luokitus 4 luokassa: - tavaran vastaavuus sen kuvauksen kanssa - yhteys myyjään - tilauksen käsittelyaika - toimituskulut Kukin näistä luokista voidaan luokitella 1-5 tähteen. Tämän jälkeen kaikkien kommentoijien keskimääräinen mielipide lasketaan keskiarvona ja näytetään myyjän profiilissa. Voinko poistaa negatiivisen kommentin profiilistani? Kaikki kommentit voidaan poistaa, jos ostaja ilmoittaa meille, että riita on ratkaistu ja että hän on päässyt ratkaisuun tukkukauppiaan kanssa. Poistamme oikeutetuissa tapauksissa kommentit, kun näyttää siltä, että tapahtumaa ei ole tapahtunut. Muissa tapauksissa emme sovittele kommentteja koskevia kiistoja. Jokaisella ostajalla on mahdollisuus antaa kielteinen huomautus, eikä tukkumyyjällä ole oikeutta vaatia huomautuksen poistamista, ellei toisin mainita. Maineesta huolehtiminen ja negatiivisten kommenttien välttäminen Negatiiviset kommentit vaikuttavat epäilemättä kielteisesti myyntiin ja asiakkaiden luottamukseen. Siksi suosittelemme, että jokainen tukkumyyjä saa positiivisia kommentteja heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Tähän neuvoon on useita syitä:

- myönteiset kommentit lisäävät myyjän uskottavuutta
- negatiivisten kommenttien tapauksessa positiiviset kommentit vähentävät niiden voimakkuutta ja mahdollistavat maineen pitämisen korkealla tasolla.
- suuri määrä myönteisiä kommentteja lisää myyntiä.

Miten rohkaista ostajia kirjoittamaan kommentteja? Ketään ei tarvitse rohkaista julkaisemaan negatiivisia kommentteja, kun taas positiivisten kokemusten kohdalla ostajat eivät ole yhtä halukkaita jakamaan mielipidettään. Siksi suosittelemme muutamia tunnettuja ja tukkukauppiaidemme hyväksi havaitsemia menetelmiä positiivisen palautteen saamiseksi:
- alennus tilauksesta tai myöhemmästä tilauksesta
- Tilaukseen kommenttijulkaisun yhteydessä lisätyt tipit - tarjoamalla parempilaatuisia tavaroita korvauksena mielipiteestä.

Mitä tehdä, kun ostaja on kirjoittanut epäoikeudenmukaisen kommentin? Jos kommentti on jostain syystä loukkaava ja valheellinen, myyjällä on mahdollisuus vastata siihen. Tällaisessa tilanteessa profiilin kommentin alle ilmestyy myös vastaus, jolloin mahdolliset ostajat saavat tietää molempien osapuolten mielipiteen kaupasta ja voivat puolustautua epärehellisiä ostajia vastaan. On vielä yksi tärkeä asia, joka kannattaa mainita. Merkandi on alusta, joka toimii monissa eri maissa ja monilla kielillä. Jos saat kommentin, riippumatta siitä, millä kielellä se on julkaistu, asiantuntijamme kääntävät sen kaikille muille saatavilla oleville kielille. Näin tukkumyyjä saa myönteisen mielipiteen yhdestä versiosta ja myönteisiä kommentteja jokaisesta saatavilla olevasta versiosta. Sama pätee tietenkin myös kielteisiin ja neutraaleihin kommentteihin. Suosittelemme, että kaikki käyttävät kommenttijärjestelmää palkitakseen tukkukauppiaita ammattimaisesti tehdyistä kaupoista ja varoittaakseen muita epärehellisistä urakoitsijoista. Asiakaspalautteen yhteydessä annetut kommentit ja myynnin arviointi tuovat aina myönteisiä vaikutuksia kaupan molemmille osapuolille. Minua on huijattu, voinko tehdä mitään muuta kuin julkaista negatiivisen kommentin? Koska varmistamme myyjämme, tarkistamme tavaroiden aitouden ja annamme käyttäjille mahdollisuuden jättää kommentteja, lisäämme merkittävästi kauppojen turvallisuutta alustallamme. On kuitenkin tilanteita, joissa myyjät eivät eri syistä noudata tilauksen ehtoja. Tällaisessa tapauksessa ostajan olisi ensimmäiseksi julkaistava negatiivinen kommentti myyjän profiilissa - tällainen toimenpide riittää yleensä tekemään kaupasta onnistuneen. Jos huomautus ei tuota odotettua tulosta, ostajan on ilmoitettava asiasta paikalliselle poliisiasemalle. Kannattaa pitää hallussaan asiakirjoja, joissa vahvistetaan kaikki kaupan vaiheet. Lisätietoja tästä aiheesta on oppaassamme liiketoimien hyvistä käytännöistä. Koska emme toimi välikätenä käyttäjien välisissä liiketoimissa, voimme ryhtyä kaikkiin riidanratkaisuun tähtääviin toimenpiteisiimme vasta, kun olemme saaneet vahvistuksen siitä, että poliisille on tehty rikosilmoitus, jota on pyydettävä rikosilmoituksen tekohetkellä.

.
Kyllä, yksityishenkilöt voivat luoda tilin Merkandiin. Huomaa kuitenkin, että pieni osa tukkukauppiaistamme myy vain yrityksille. Jotta voit myydä Merkandissa, sinulla on kuitenkin oltava aktiivinen liiketoiminta.
Ennen tarjoustensa julkaisemista jokainen tukkumyyjä käy läpi tarkastusprosessin. Tällaisen varmentamisen tarkoituksena on lisätä turvallisuuttasi maksutapahtumien aikana. Lisäksi tarkistamme myös merkkituotteita vahvistaaksemme niiden aitouden ja alkuperän.
Maailma on siirtymässä yhä enemmän kohti digitalisaatiota. Kehityksen myötä uhkia tulee esiin yhä enemmän. Yksi suosituimmista uhkista on tietojenkalastelu. Mitä on Phishing? Se on yritys huijata esiintymällä henkilönä, yrityksenä tai laitoksena. Seuraavassa on joitakin esimerkkejä siitä, miten tällainen tietojenkalastelupalvelu toimii: Kirjautumistietojen kalastelu väärennetyn verkkosivuston kautta - rikolliset tekevät identtisen kopion verkkosivustosta, mutta eri verkko-osoitteella. Sitten he lähettävät sähköpostiviestin, jossa he esiintyvät kiinnostuneina asiakkaina tai itse yrityksenä ja pyytävät kirjautumaan sisään tai näkemään tietyn tarjouksen. Tällaisissa tapauksissa sinun on pysyttävä valppaana. Helpoin tapa välttää tällainen tapahtuma on katsoa osoitepalkkiin kirjautumisen yhteydessä. Jos se eroaa merkandi.pl:stä tai jostain muusta merkandi-verkkotunnuksesta, sinun on luovuttava kirjautumisesta, siirry Merkandin verkkosivustolle ja ilmoita tilanteesta välittömästi asiakaspalveluun. On myös syytä huomata, että rikolliset käyttävät usein kaikenlaisia temppuja saadakseen verkkotunnuksen näyttämään alkuperäiseltä. Esimerkkejä: Merkondi.pl tai merkandi.fi.namadomeny.com. Ensimmäisessä tapauksessa nimessä on kirjoitusvirhe, joka voidaan helposti jättää huomiotta, kun taas toisessa tapauksessa kyseessä on aliverkkotunnus, joka on identtinen verkkotunnuksen kanssa, mutta ei ole Merkandi-verkkotunnus. Sähköpostin kautta tapahtuva kalastelu - rikolliset lähettävät yrityksen verkkotunnusta muistuttavan sähköpostin, jossa he pyytävät salasanaa sisäänkirjautumista varten, lähettävät asiakirjoja jne. Samalla he huolehtivat yksityiskohdista - lähettävät yrityksen verkkotunnusta muistuttavan sähköpostin. Samalla huolehditaan yksityiskohdista - lähetetään malleja viesteistä, joita sivustolla ja asiakaspalvelijoiden alatunnisteissa todella käytetään. Ennen kuin vastaat sähköpostiviestiin, jossa pyydetään arkaluonteisia tietoja, tarkista aina, kuka lähettäjä on - kaikki edustajamme käyttävät vain merkandi-alueen osoitteita - [email protected]. Nämä ovat vain kaksi esimerkkiä suosituimmista hyökkäyksistä. Niitä on varmasti enemmänkin, ja jokaisella niistä voi olla omat muunnelmansa, jotka riippuvat vain rikollisten luovuudesta ja oveluudesta. Kehittyvien uhkien vuoksi päätimme soveltaa ennakoivaa ratkaisua, joka on pakollinen kaksitekijäinen kirjautuminen tilille. Kun yrität kirjautua sisään, sinulta kysytään aktivointikoodia, joka lähetetään sähköpostiosoitteeseesi, kun olet syöttänyt käyttäjätunnuksesi ja salasanasi. Näin rikollinen ei pääse kirjautumaan tilillesi, vaikka kadottaisitkin kirjautumistietosi. Tarvitsenko sitä? Merkandi-tililläni ei ole mitään mielenkiintoista Monet ihmiset ajattelevat virheellisesti, että rikolliset eivät ole kiinnostuneita heidän tilistään. Tämä ei pidä paikkaansa kahdesta syystä: Jos olet myyjä, tilisi voi sisältää arkaluonteisia tietoja, kuten asiakas- ja tapahtumatietoja. Rikollinen voi käyttää näitä tietoja uuden hyökkäyksen tai kiristyksen laatimiseen. Muista, että nykyiset RODO-säädökset edellyttävät myös, että jokaisen yrityksen on suojattava tämäntyyppiset tiedot parhaalla mahdollisella tavalla. Tiliäsi voidaan käyttää koordinoituun hyökkäykseen muita ihmisiä vastaan. Tilisi tasolla oleva rikollinen voi lähettää tietoja ja viestejä asiakkaillesi puolestasi. Hän voi esimerkiksi julkaista tarjouksia ja pyytää kiinnostuneita maksamaan tilauksen hänen luomalleen tilille. Vaikka et olekaan se, joka on pettänyt ihmisiä tällä tavoin, yrityksesi imago on menetetty ja saatat joutua vaikeuksiin lain kanssa, sillä kunnes asia on ratkaistu, olet se, joka on huijannut asiakkaita. Tietoni varastettiin, mitä minun pitäisi tehdä? Ilmoita tapauksesta välittömästi Merkandin asiakaspalveluun, vaihda tilisi salasana Merkandissa ja varmista, että tiliasetuksissa kukaan ei ole muuttanut sähköpostiosoitettasi. Jos käytät salasanaa Merkandiin kirjautumiseen myös muissa paikoissa - vaihda se. Tärkeä huomautus Kaksitekijäinen kirjautuminen ei suojaa on ylimääräinen turvakerros, joka lisää turvallisuutta, mutta ei takaa 100-prosenttista turvallisuutta. Se tekee tilillesi murtautumisen varastettujen tietojen avulla paljon vaikeammaksi, ja on olemassa phishing-menetelmiä, joissa myös vahvistuskoodi on väärennetty, joten sinun on silti syytä tarkistaa sivustot, joille kirjaudut sisään, mahdollisten phishing-menetelmien varalta. Merkandin tiimi työskentelee jatkuvasti tietoturvan ja käyttäjätilien parissa ottamalla käyttöön uusia toimintoja.
On erittäin hyvä liiketoimintatapa, erityisesti myyjien kannalta, tarjota ensiluokkaista asiakaspalvelua. Yksi tukkukaupan yleisimmistä virheistä on se, että ostajilta/myyjiltä saatuihin viesteihin ei vastata. Merkandi on kansainvälinen foorumi, jossa panostamme suuresti käyttäjien väliseen asianmukaiseen yhteydenpitoon ja liikesuhteeseen. Korkeatasoisen palvelun varmistamiseksi huolehdimme viestien vastausmääristä ja -tilastoista. Voit siis saada meiltä ilmoituksia, jos paneelissasi on vastaamattomia viestejä. Miksi teemme näin? Ilmoittaa sinulle lukemattomista viesteistä - joskus voi käydä niin, että viestit päätyvät roskapostiin tai jäävät huomaamatta, etkä huomaa sitä. Pidämme huolen siitä, ettet jää paitsi yhdestäkään viestistä. Kouluttaa sinua hyvistä liiketoimintakäytännöistä - monet ihmiset eivät ymmärrä, että viesteihin vastaamatta jättäminen voi vaikuttaa kielteisesti heidän liiketoimintaansa. Yritämme selittää, miksi viesteihin vastaaminen on niin tärkeää. Jos et vastaa käyttäjälle tänään, viikon kuluttua hän ei ehkä ole enää kiinnostunut tarjouksestasi. Maksimoidaksesi myyntisi, sinun on palveltava kaikkia. Miksi tämä on tärkeää? Kuvittele, että sinulla on kauppa. Asiakas tulee sisään ja kysyy kysymyksen. Kuinka monta kertaa olet kohdannut tilanteen, jossa myyjä teeskentelee, ettei näe asiakasta? Me emme ole kohdanneet tällaista tilannetta, joten miksi sen pitäisi olla toisin sähköisessä kaupankäynnissä? Kuten olemme jo maininneet, jos asiakas ei saa vastausta tänään, hän ei ehkä seuraavalla kerralla kirjoita lainkaan. On siis parempi kirjoittaa takaisin \"En ole kiinnostunut\", \"Ei kiitos\" jne. kuin olla kirjoittamatta mitään. Tällainen lyhyt tieto vie muutaman sekunnin, mutta se ei lannista asiakasta, kuten ei mikään vastaus. Voimmeko vaatia vastausta? Emme voi, koska tavoitteenamme on lisätä tietoisuutta ja lisätä käyttäjien välistä vastausprosenttia. Emme voi pakottaa sinua vastaamaan, mutta otamme sinuun aina yhteyttä, jos viesti jää vastaamatta. Jos emme saa sinulta vastausta, otamme yhteyttä. Jos emme saa sinulta mitään vastausta kahden viikon kuluessa, pidätämme oikeuden poistaa myyjäasetukset tililtäsi.

Verkkouhat ovat yhä yleisempiä, ja tietojenkalasteluhuijaukset ovat yhä älykkäämpiä. Voit kuitenkin parantaa verkkoturvallisuuttasi merkittävästi muutamalla perussäännöllä:

  • Merkandi ei koskaan pyydä salasanaa käyttäjätiliä varten alustalla tai muuta salasanaa sähköpostiin tai muihin palveluihin;
  • Varmista aina, että kirjaudut sisään merkandi-verkkotunnukseen (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr) ja että kirjautumissivu on suojattu sertifikaatilla;
  • Tarkista aina, että saamasi viesti on lähetetty oikeasta merkandi-verkkotunnuksesta (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr jne.). Emme koskaan lähetä viestejä muista osoitteista;
  • Jos epäilet vastaanotetun viestin aitoutta, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos mahdollista, lähetä meille vastaanotettu viesti osoitteeseen [email protected] tarkistusta varten.
  • Jos olet joutunut phishingin uhriksi, ilmoita siitä välittömästi tiimillemme.

Mitä on phishing ja miten se toimii?
Phishing on yritys varastaa jonkun tietoja, jossa rikollinen esiintyy yrityksenä tai toisena henkilönä. Tällaisissa tilanteissa lähetetyissä viesteissä on yleensä tietoa tilin sulkemisesta, joidenkin toimintojen poistamisesta käytöstä, tilauksen maksamatta jättämisestä jne. sekä linkki pyydetyn toimenpiteen suorittamiseen. Tämä linkki johtaa yleensä sivulle, joka on identtinen alkuperäisen kanssa, mutta todellisuudessa se on vain kopio siitä täysin eri osoitteessa. Tämä sivusto vaatii yleensä kirjautumista, jonka jälkeen tiedot siirtyvät jäljittelijälle. Esimerkki tällaisesta sivusta on alla:

Miten tämä voidaan estää?
Tarkista verkkotunnus. Jos verkkotunnus poikkeaa Merkandin verkkotunnuksista (merkandi.pl, merkandi.com, merkandi.fr, merkandi.com jne.), älä kirjaudu sisään!
Tarkista, onko sivuston yhteys salattu - url-osoitteen vasemmalla puolella pitäisi olla riippulukko ja voimassa oleva varmenne. Jos selaimesi ilmoittaa, että sivusto ei ole suojattu - älä kirjaudu sisään!


Annoin kirjautumistietoni väärennetyllä verkkosivustolla, mitä minun pitäisi tehdä?

Ilmoita välittömästi asiakaspalveluumme apua varten. Samalla suosittelemme, että teet seuraavaa:
Vaihda Merkandi-tilisi salasana.
Jos olet käyttänyt samaa salasanaa muissa portaaleissa tai verkkosivustoilla, suosittelemme vaihtamaan myös sen.
Kirjaudu ulos muista istunnoista muilla laitteilla.
Tarvitsetko lisää tietoa siitä, miten välttää huijaukset tukkukaupassa?

Voit tutustua tähän kirjoitukseen Merkandi-blogistamme: 

https://blog.merkandi.com/articles/10-ways-avoid-scam-wholesale-trading/

And our article on how to ensure the security of wholesale transactions: 

https://merkandi.com/articles/how-to-ensure-the-security-of-wholesale-transactions/11

Varmistaaksemme mahdollisimman suuren tavoittavuuden ja potentiaalisten asiakkaiden määrän, kaikki Merkandissa julkaistut tarjoukset käännetään automaattisesti. Toimintaperiaate on yksinkertainen - tarjouksen julkaisemisen yhteydessä myyjä täyttää kuvaukset niillä kielillä, joilla hän pystyy tekemään sen, kun taas kaikilla muilla kielillä käännökset valmistuvat automaattisesti 24 tunnin sisällä.

Automaattiset käännökset pois käytöstä

Otimme tämän toiminnon käyttöön käyttäjien lukuisten pyyntöjen ja kysymysten vuoksi. Siksi, jos olet Merkandin myyjä etkä jostain syystä halua, että tarjouksesi julkaistaan automaattisesti muilla kielillä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme poistaaksesi automaattisen tarjousten kääntämisen vaihtoehdon. Jos kyseessä on vain yksi tarjous, riittää, että valitset tarjousluettelosta muokkauskentän ja poistat otsikon, kuvauksen ja tagit kielestä, jonka haluat peruuttaa. Muutosten tallentamisen jälkeen automaattinen käännös poistetaan.

Tarjousten automaattisen kääntämisen edut

Ajan myötä kaupankäynti helpottuu ja helpottuu. Kauppa muiden maiden kanssa, erityisesti Euroopan unionin sisällä, on tullut erittäin yksinkertaiseksi. Siksi olemme luoneet tarjousten automaattisen kääntämisen toiminnon täyttääksemme tuotteita etsivien ostajien odotukset alkuperämaasta riippumatta ja tukeaksemme uusia myyntimarkkinoita etsiviä myyjiä. Tarjoukset käännetään käyttämällä työkaluja, kuten Google Translate, Yandex ja DeepL parhaan laadun ja tulosten varmistamiseksi.

Sinä tarvitset apua?

Tilaa ILMAINEN uutiskirje – pysy ajan tasalla!

Älä missaa päivittäisiä tietoja uusista tuotteista ja uutisista Merkandissa. Aloita hankkimalla alennuskoodi rekisteröitymisen yhteydessä.